طرز تهیه کیک یک تخم مرغی ساده و خوشمزه و پف زیاد با یک لیوان آرد

 طرز تهیه کیک یک تخم مرغی

 

برای آماده کردن یک کیک خوشمزه وقتی دست به کار می شوید و می بینید که مواد لازم به مقدار کافی موجود نیست، از تصمیم خود صرف نظر نکنید؛ زیرا پارسی دی به شما عزیزان دستور تهیه کیکی را در نظر گرفته است که میشود آن را با یک تخم مرغ تهیه کرد… کیک یک تخم مرغی می تواند یک انتخاب خوب برای لحظه هایی باشد که مواد زیادی در خانه نداریم ولی تصمیم به انجام کار را داریم. پس در پارسی دی با همراه باشید برای طرز تهیه کیک یک تخم مرغی خوشمزه… این کیک را می توانید به راحتی تهیه کنید و در آخر با کمی شهد و یا کرم و سس میوه و یا سس شکلاتی نیز تزئین نمائید.

مواد لازم

آرد ۱ لیوان
تخم مرغ۱ عدد
شکر۱ فنجان
شیر ۱ فنجان
کره۱۰۰ گرم
وانیل۱ قاشق چای خوری
نمک۱ پنس
بکینگ پودر۱ ق غذا خوری

طرز تهیه کیک یک تخم مرغی

مرحله اول: آماده سازی کیک یک تخم مرغی

کره را به همراه زرده تخم مرغ بزنید و شکر را به آن اضافه کنید. مراحل هم زدن را با سرعت بالای همزن هم بزنید. سپس شیر را به مواد اضافه کنید.

مرحله دوم: سفیده تخم مرغ

سفیده را با هم زن برقی هم بزنید و وانیل را به آن اضافه کنید و به زرده تخم مرغ اضافه کرده و هم بزنید. سپس آرد و بکینگ پودر را الک کرده و به مواد اولیه اضافه کنید و با لیسک هم بزنید. مایع کیک یک تخم مرغی شما آماده است.

مرحله سوم: قالب کیک

ابتدا فر را بر روی حرارت ۱۵۰-۲۰۰ درجه سانتی گراد گرم کرده و بعد از آن قالب را چرب کنید و آرد پاشی کنید و یا از یک ورق کاغذ روغنی نیز استفاده کنید. مایع کیک را در قالب بریزید و در فر بگذارید و زمان دهید به مدت ۳۰-۳۵ دقیقه تا کیک یک تخم مرغی شما پخته شود. پس از پخت زمان دهید تا کیک خنک شود و به همراه شربت میوه ای آماده و یا سس میوه ای و یا سس شکلاتی نیز کیک را تزئین نمائید و نوش جان فرمائید.

فوت و فن های دستور پخت کیک یک تخم مرغی

  1. بعد از این که کیک خنک شد می توانید از پودر قند و یا هر نوع چاشنی دلخواه کیک را تزئین نمائید.
  2. می توانید کیک را در قالب های تکنفره نیز تهیه کنید.
  3. در تهیه کیک می توانید از میوه خرمالو و یا سیب و همینطور میوه های دیگر نیز استفاده نمائید.

همچنین ببینید

از
38
دیدگاه