طرز تهیه مربای کیوی بدون آب ساده و خوشمزه + نکات کلیدی برای طعم عالی

مربای کیوی

یکی از میوه هایی است که این روزها به صورت چهارفصل در دسترس است اما این میوه خوشمزه در اصل یک میوه زمستانی است و خوردن آن در فصل زمستان حال و هوایی دیگر دارد. برای تهیه یک مربای خوشمزه خانگی از میوه کیوی میتوانید دستور العمل زیر را دنبال کنید تا به راحتی مربای کیوی خوشمزه ای را در دسترس داشته باشید. کیوی اسرار خود را در درون پوشش مخملی ای که از بیرون سبز رنگ و از درون قهوی ایست نگاه می دارد. در داخل این میوه اسرار امیز می توانید شاهد رنگ های سبز و دانه های مشکی آن باشید. درست مانند اینکه توت فرنگی و موز و شاهدانه همه و همه با هم مخلوط شده باشند! طعم گرمسیری این میوه به خنکای زمستان حال و هوایی دیگر می بخشد. ابتدا ما باید پوست پر از پرز این میوه اسرارامیز را بکنیم و سپس اندکی لیمو به آن اضافه کنیم.  پس از آن این میوه با شکر پخته می شود تا مربایی ترش و شیرین به دست آید و در نهایت نیز برای شفاف شدن، از ژلاتین گیاهی استفاده خواهیم کرد. امروز در پارسی دی طرز تهیه مربای کیوی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

کیوی۲ کیلوگرم
شکر۴  فنجان
آبلیمو۱ ق غذا خوری
,وانیلنوک ق چای خوری

طرز تهیه مربای کیوی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید از کیوی هایی سفت و تاره برای تهیه این کیوی استفاده کنید، کیوی ها را پوست بگیرید و خرد کنید و می توانید به دلخواه به صورت حلقه ای یا نگینی ریز برش بزنید.

مرحله دوم: پخت شربت

آب و شکر را باهم مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید و اصلا هم نزنید و اجازه دهید تا شکر با حرارت خودش داخل آب حل شود و بعد کیوی های خرد شده را اضافه کنید و صبر کنید تا به جوش بیاید و در طول این مدت حتما کف روی مربا را بگیرید.

مرحله سوم: تهیه مربای کیوی

در ادامه به مدت نیم ساعت زمن دهید تا مربا کاملا پخته و غلیظ شود و در همین حین وانیل و آبلیمو تازه را اضافه کنید و به دلخواه در این مرحله می توانید مواد را داخل مخلوط کن بریزید و یا با کمک گوشتکوب برقی میکس کنید تا پوره شود و اگر بعد از پوره کردن احساس کردید مربا هنوز آب دارد و شل است می توانید کمی مجدد روی حرارت قرار دهید تا غلیظ شود، سپس مربا کیوی تهیه شده را داخل ظرفه شیشه ای تمیز بریزید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت مربا کیوی

  1. اگر کیوی شما شیرین بود میزان شکر را کم کنید و اگر دوست دارید شیرین تر باشد کمی شکر را بیشتر بریزید.
  2. نیاز به اضافه کردن آب نیست.
  3. از کیوی سفت و ترش استفاده کنید کیوی شیرین و شل مربارو خراب می‌ کند.
  4. می توانید آبلیمو را حذف کنید زیرا کیوی خودش ترش است و مربا شکرک نمی زند.
  5. اگر از وانیل استفاده کردید اواخر پخت وقتی شعله رو خاموش کردید و مربا هنوز داغه داخل مربا بریزید.
  6. اگه دوست دارید مربا ملس باشه برای هر نیم کیلو کیوی چهارصد گرم شکر استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
15
دیدگاه