طرز تهیه پیتزا قورمه سبزی با کنسرو قرمه سبزی + تهیه خمیر پیتزا

طرز تهیه پیتزا قورمه سبزی

 

خوشمزه و عجیب اگر شما مانند همه ایرانی ها عاشق قورمه سبزی هستید حتما این غذای عجیب و ایرانی را تست کنید و به شدت عاشق آن خواهید شد طعم خمیر پیتزا با قورمه سبزی فوق العاده می شود شما می توانید از کنسرو های آماده قورمه سبزی استفاده کنید و یا اگر در خانه خورشت قورمه سبزی از دیشب مانده را می توانید به یک غذای جدید و هیجان انگیز تبدیل کنید به خاطر سرعت و سهولت در کار ما به شما یک خمیر بدون نیاز به خمیرمایه را یاد می دهیم تا با سرعت این غذا را برای بچه ها و اهالی خانه تهیه کنید. شما به دلخواه می توانید از خمیر آماده پیتزا نیز استفاده کنید حتما به شما پیشنهاد می دهیم این ترکیب را امتحان کنید. امروز در پارسی دی پیتزا قورمه سبزی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا 

تخم مرغ۲ عدد
جوش شیرین۱ ق چای خوری
ماست۱ لیوان
روغن۳ ق غذا خوری
آرد۲ لیوان

مواد لازم برای مواد میانی

کنسرو قورمه سبزی۱ عدد
پنیر پیتزابه مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا قورمه سبزی

مرحله اول : تهیه خمیر پیتزا

ابتدا ماست را داخل کاسه ریخته و با جوش شیرین مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم جوش شیرین فعال شود سپس تخم مرغ ها را به همراه روغن اضافه کنید و هم بزنید تا تخم مرغ ها از لختگی خارج شود سپس آرد را به تدریج اضافه کنید و هم بزنید تا مانند خمیر جمع شود و بسته به آرد مصرفی ممکن است کمی بیشتر یا کمتر آرد بخواهد خمیر را به مدت ۱۰ دقیقه خوب ورز دهید تا نرم شود سعی کنید با ورز دادن چشبندگی خمیر را بگیرید نه با افزودن آرد،خمیر پیتزا ما حاضر است و می توانید بلافاصله استفاده کنید.

مرحله دوم : تهیه پیتزا قورمه سبزی

خمیر پیتزا را داخل سینی مخصوص پهن کنید و روی خمیر را کمی پنیر پیتزا ریخته سپس کنسرو قورمه سبزی را باز کنید و روی خمیر بریزید و روی قورمه سبزی مقداری پنیر پیتزا ریخته و فرا را روشن کنید.

مرحله سوم : پخت پیتزا قورمه سبزی

پیتزا قورمه سبزی را داخل فر از قبل گرم شده قرار دهید در دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۲۵ دقیقه قرار دهید تا خمیر پخته شود در انتهای پخت روی فر را روشن کنید تا روی پنیر طلایی شود و قالب پیتزا را از فر خارج کنید بعد از اینکه از حرارت افتاد سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت پیتزا قورمه سبزی

  1. به دلخواه می توانید مقداری قارچ خرد شده به روی قرومه سبزی بگذارید ولی حتما تفت دهید تا آب ندازد.
  2. می توانید ۱ پیاز را حلقه حلقه کنید و روی قورمه سبزی قرار دهید.
  3. به اندازه آرد اضافه کنید تا خمیر سفت نشود وگرنه در نهایت خمیر خشک خواهد شد.
  4. داخل فر یک کاسه آب قرار دهید تا با بخار آن خمیر را نرم کند.
  5. برای هم زدن آرد در خمیر از قاشق چوبی استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه

  • میر ۳ سال پیش

    این چی سمیه🤮

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۳ سال پیش

      😂پیتزا برای دوست داران قرمه سبزی

      پاسخ